Известие

Collapse
No announcement yet.

температура и налягане на маслото

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • температура и налягане на маслото

    Една от доста често дискутираните теми в този форум е температурата и налягането на маслото. Различни алфисти цитират различни стойности по съответните параметри и два пъти повече участници във форума ги тълкуват - добри ли са, не са ли добри...?!
    Въпросът ми е - как да отчета съответните показания за моята алфичка, като аз имам една единствена лампа за маслото, която при контакт светва, а при запалване изгасва? Знам, че това само по себе си означава че всичко е ОК, но в какви граници варира налягането и температурата на маслото в двигателя в процеса на работа няма как да се контролират и да ги сравня с дадените по книга - до колкото си спомням от цитираните във форума стойности - около 1bar на празен ход и окло 5bar при 4-5000 об./ Т - 60 градуса по Целзий...?!
    Някой да има някакви идеи?
    10x in advance!!!
    AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433
    Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.

  • #2
    ако си с таблото без тези датчици - трудно
    Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

    Comment


    • #3
      Re: температура и налягане на маслото

      Първоначално публикувано от Z:)m
      около 1bar на празен ход и окло 5bar при 4-5000 об./ Т - 60 градуса по Целзий...?!
      да само че не 60, а 100 градуса темп. на маслото
      ALFA ROMEO 155 T.SPARK 2.0 8V
      ALFA ROMEO 33 1.5 TI

      Comment


      • #4
        Re: температура и налягане на маслото

        Първоначално публикувано от Z:)m
        Една от доста често дискутираните теми в този форум е температурата и налягането на маслото. Различни алфисти цитират различни стойности по съответните параметри и два пъти повече участници във форума ги тълкуват - добри ли са, не са ли добри...?!
        Въпросът ми е - как да отчета съответните показания за моята алфичка, като аз имам една единствена лампа за маслото, която при контакт светва, а при запалване изгасва? Знам, че това само по себе си означава че всичко е ОК, но в какви граници варира налягането и температурата на маслото в двигателя в процеса на работа няма как да се контролират и да ги сравня с дадените по книга - до колкото си спомням от цитираните във форума стойности - около 1bar на празен ход и окло 5bar при 4-5000 об./ Т - 60 градуса по Целзий...?!
        Някой да има някакви идеи?
        10x in advance!!!
        Давам ти идея : вземи си от Лада 1500/1600 тройник и датчик + индикатор .Твоя датчик си го сложи също на тройника. И ще имаш и лампа и манометър.
        Др. начин е да извадиш датчика и с 1 манометър с удължител /накрайник с резба та на датчика/ и мериш.

        Ако не съвпада резбата на тройника ,която се навива към блока се стругова без проблем. Навремето имах Фиат 125 и му бях сложил тройник и датчик и манометър. На блока резбата беше по-малка от тази на тройника но на него има достатъчно месо за струговане и нарязване на нова резба. Не помня резбата колко беше.
        Аlfa Romeo 155 Aspirato T.Spark 2.0 8 V S.S.
        Вечна и памет .Отиде на скраб ."Четирите необозначени автомобила Alfa Romeo 155 Twinspark изфучаха по Виа Дел Коронари като изстребители по самолетна писта" (цит. Дан Браун -"Шестото клеймо" гл. 56)

        Comment


        • #5
          Re: температура и налягане на маслото

          Първоначално публикувано от Kostadin
          Първоначално публикувано от Z:)m
          около 1bar на празен ход и окло 5bar при 4-5000 об./ Т - 60 градуса по Целзий...?!
          да само че не 60, а 100 градуса темп. на маслото
          хъм Коце тези 5 бара при 100 градуса не съм сигурен че и Льо Ман-а може да ги подържа бе

          иначе по темата
          датчика за ниско налягане на маслото(дето ние му викаме лампата) сработва при налягания под 1 бар, което е някакъв абсолютен минимум
          най-точният начин за замерване на налягането е с маслоустойчив манометър

          иначе както е казал колегата Крис с датчик от лада нещата стават елементарно, ел. инсталацията не трябва да се преправя само трябва да си намериш и подходящото табло
          ИТАЛФЕСТ 2004 - "Барабар Петко с мъжете"


          :biker: ИТАЛФЕСТ 2005 :biker:

          Comment


          • #6
            Re: температура и налягане на маслото

            Първоначално публикувано от hf hpe
            хъм коце тези 5 бара при 100 градуса не съм сигурен че и Льо Ман-а може да ги подържа бе
            ми така пише в книжката бе бат Еньо
            ALFA ROMEO 155 T.SPARK 2.0 8V
            ALFA ROMEO 33 1.5 TI

            Comment


            • #7
              При мен маслото стане ли 80-90* повече от 4 бара не качва, независимо дали съм с 3000 или 6000 оборота Може това да е защото съм с 15W40 но ми се струва нормално
              sigpic

              Comment


              • #8
                маслото

                контролната лампа според мен свети пре критично налягане-някъде около 0.5кг/см2 и е нормално при 4000-5000 оборота на топъл мотор(85-88 градуса на охл.течност и 90-100 градуса на маслото) налягането да е в диапазона 2.5-4 кг/см2 .Мога да подчертая,че датчиците не мерят с абсолютна точност
                Ако ти гасне лампата на топъл мотор на стартер,всичко е ок. Избягвай маслени филтри Шампион!!!
                Аlfa 164 Super 2.5TD

                Comment


                • #9
                  Маслото

                  Защо ново табло.Може да си закрепи индикатора където му харесва /или отгоре над сенника. или долу над десният му крак до една капачка,или под музиката.
                  Аlfa Romeo 155 Aspirato T.Spark 2.0 8 V S.S.
                  Вечна и памет .Отиде на скраб ."Четирите необозначени автомобила Alfa Romeo 155 Twinspark изфучаха по Виа Дел Коронари като изстребители по самолетна писта" (цит. Дан Браун -"Шестото клеймо" гл. 56)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Маслото

                    Първоначално публикувано от kris11
                    Защо ново табло.Може да си закрепи индикатора където му харесва
                    то принципно много неща са възможни
                    ама според чмен колегата ако не е състезцател тези датчици не му трябват за нищо а и е по леснода сложи готово табло отколкото да преправя налично
                    иначе всички неща от ладичка пасват идеално с малко пренарязване на резбите
                    Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от Dodo 155
                      При мен маслото стане ли 80-90* повече от 4 бара не качва, независимо дали съм с 3000 или 6000 оборота Може това да е защото съм с 15W40 но ми се струва нормално
                      И при мен е така стига макс. 4,5 бара , а съм с 20W HPX, но колата е над 470 ххх км
                      Аlfa Romeo 155 Aspirato T.Spark 2.0 8 V S.S.
                      Вечна и памет .Отиде на скраб ."Четирите необозначени автомобила Alfa Romeo 155 Twinspark изфучаха по Виа Дел Коронари като изстребители по самолетна писта" (цит. Дан Браун -"Шестото клеймо" гл. 56)

                      Comment

                      Working...
                      X